U d'únic

Cançó de la setmana: Es glänzt so schön die sinkende Sonne (H. Pfitzner) - S. Hasselhorn, T. Miyazaki
 
miniatura U

Sempre m'ha interessat aprendre sobre els mecanismes que porten el nostre cervell a valorar aquesta o aquella música. Per què a uns ens apassionen coses que a uns altres ens deixen indiferents? Preparant aquest article m'ha vingut al cap una entrada antiga en la que us explicava breument de quina manera funciona el cervell quan escolta música. Resumint-ho molt, que una música ens agradi o no depèn del compromís entre el que anticipem, perquè ja ho coneixem, i el que ens sorprèn, perquè és nou.

El dios más humano

Cançó de la setmana: Der Leiermann (F. Schubert) - H. Hotter, G. Moore
 
Hans HotterHans Hotter. Lo escuché en vivo por primera vez en el teatro Colón en 1962. Cantó el Gran Inquisidor en el Don Carlo de Verdi y los tres Wotan del Anillo wagneriano junto a Birgit Nilsson y Gré Brouwenstijn (ese era el nivel del Colón entonces).

Yo, a mis diecisiete años, lo conocía por su mítico Holandés, y por algunas arias y un poco por el Wotan de La valquiria, que había cantado con la Mödl dos años antes también en Buenos Aires.

El Master en Lied de l'ESMUC ens visita: Epheu

Cançó de la setmana: Epheu (R. Strauss) - D. Damrau, E.M. Lademann
 
And Darkness Shall Not Overcome - Daniel F. Gerhartz

Epheu es la tercera de las cuatro canciones que componen Mädchenblumen, ciclo que fue compuesto por el alemán Richard Strauss (1864-1949), y que pertenece al Op.22 de su obra. Mädchenblumen data de 1886 y está basado en los textos de Felix Dahn (1834-1912), quien fue un poeta, historiador y jurista alemán.

 (Article de Michel Reynoso, alumne del Màster en Lied de l'ESMUC)

El Master en Lied de l'ESMUC ens visita: Auf einer Burg

Cançó de la setmana: Auf einer Burg (R. Schumann) - D. Fischer-Dieskau, G. Weissenborn
 
Look out at Oberwesel on the Rhine with the ruins of the castleÉsta es la música de un castillo en ruinas en un bosque atemporal. El Lied está dominado por la imagen de la estatua del viejo caballero que, entre las ruinas del castillo, observa meditabundo las aguas del Rin desde su celda.
 
(Article de Miquel Carbonell, alumne del Màster en Lied de l'ESMUC)

El Master en Lied de l'ESMUC ens visita: Auf dem Wasser zu singen

Cançó de la setmana: Auf dem Wasser zu singen (F. Schubert) - B. Boney, G. Parsons
 
Leonid AfremovAuf dem wasser zu singen (cantando en el agua) es un maravilloso lied de Schubert que fue publicado en 1823. El poema fue escrito por Friedrich Leopold Graf zu Stolberg en 1782, con dedicatoria a su esposa Agnes ya que en aquel momento estaban recién casados.
 
(Article de Sofía Esparza, alumna del Màster en Lied de l'ESMUC)

El Master en Lied de l'ESMUC ens visita: Die letzten Blumen starben

Cançó de la setmana: Die letzten Blumen starben (R. Schumann) - J. Banse, G. Johnson
 
Portrait Elisabeht Kulmann - Carl BarthLa primavera del 1851, Robert Schumann va escriure un cicle de set cançons basat en poemes d’una jove escriptora: Elisabeth Kulmann. Un cicle que ens descobreix algunes escenes i vivències de la jove poetessa a través del prisma del compositor alemany.

(Article d'Alba Quinquillà, alumna del Màster en Lied de l'ESMUC)

El Master en Lied de l'ESMUC ens visita: Tears

Cançó de la setmana: Tears (I. Gurney) - B. Vázquez Canales, I. Aparisi
 
Venus que irromp de les aigües - Manuel BoixIvor Gurney (Gloucester, 1890 - Dartford, 1937) músico y poeta, decidió musicalizar los poemas de Shakespeare, Flechter y Nashe pertenecientes a la época de oro inglesa, en la cual, el florecimiento de las artes incluye la poesía con el único cometido, que era, el deleite.

(Article de Blanca Vázquez Canales, alumna del Màster en Lied de l'ESMUC)

El Master en Lied de l'ESMUC ens visita: Abschied

Cançó de la setmana: Abschied (H. Wolf) - H. Prey, L. Hokanson
 
An Old Man and his Grandson, Domenico GhirlandaioSegún Susan Youens, autora y musicóloga, Hugo Wolf y Eduard Mörike serían una "pareja extraña". No se hubieran gustado si se hubieran conocido, como le admitió Wolf en su carta a Melanie Köchert después de leer una selección de cartas de Mörike diciendo: "Un cierto tono anticuado es demasiado prominente... sospecho que no nos hubiéramos llevado [...].

(Article d'Al Dresden Ramos, alumne del Màster en Lied de l'ESMUC)

Entrades

Sèrie: Les deu cançons més tristes

liederabend - sèrie cançons tristes

Sèrie: Les deu cançons més felices

liederabend - cançons feliçes

Sèrie: Deu cançons amb cuques

liederabend - sèrie cuques

Sèrie: Cançons de Wilhelm Meister

liederabend - cançons de Wilhelm Meister

Sèrie: Lied goes pop

liederabend - sèrie lied goes pop

Sèrie: Abecedari Liederabend

liederabend - sèrie abecedari

Sèrie: El Màster en Lied de l'ESMUC ens visita

liederabend - sèrie abecedari

Hem parlat dels compositors...

i dels poetes...

Han cantat...

i els han acompanyat...

 

guidobannerlargo250

Disclaimer

L'objectiu de Liederabend és la difusió del lied, és per això que cada setmana n'escoltem un. Si creieu que s'ha violat el vostre copyright o la vostra propietat intel·lectual, si us plau poseu-vos en contacte amb mi a silvia@liederabend.cat

Utilitzem cookies per millorar la nostra web i la teva experiència de navegació Llegir més

Accepto