Alàs i Jové, Anna

  • Cercles menuts de verd i blanc

    Cançó de la setmana: Pluja en el jardí de l'Ateneu(J. Magrané) - A. Alàs, A. Fleischer
     
    gotes sobre les fulles

    En la mateixa llibreta en què vaig apuntar quan era adolescent el vers que tanca la Divina Comèdia, vaig anotar aquests altres dos versos; me'n vaig enamorar igualment. Suposo que devíem llegir-los a classe de literatura, però no recordo que en registrés el context, un poema dedicat a Palma i escrit a Barcelona el setembre de 1937. Sí que recordo com em va impressionar el destí del poeta; el vaig imaginar al sanatori, apagant-se per culpa d'una malaltia incurable que jo només coneixia a través d'alguna lectura. Sense saber-ne gaire més, el seu nom, Bartomeu Rosselló-Pòrcel, se'm va quedar gravat i hi he anat parant atenció quan el trobava aquí i allà.

  • Admiraciones mutuas

    Anna AlàsEl jueves 21 de abril volvíamos al Palau por tercera semana consecutiva para escuchar un recital de canción; a veces los astros nos hacen estos regalos inesperados en el calendario. Si en las dos ocasiones anteriores los cantantes eran dos figuras consagradas, Mark Padmore y Matthias Goerne, esta vez asistíamos al debut en recital, en el Palau de la Música, de una joven cantante: la mezzosoprano Anna Alàs. El concierto, en el Petit Palau, se enmarcaba dentro del ciclo Intérpretes Catalanes y acompañaba a la cantante un pianista experimentado, Albert Guinovart. El programa estaba planteado como un homenaje a Enric Granados, uno más en el [...]
     
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  • De seguidillas y cucarachas

    Cançó de la setmana: Muchacha, y la vergüenza (F. Sors) - A. Alàs i Jové, E. Muriel
     
    El baile de San Antonio de la Florida - F. de GoyaCuando Fernando Sor, o Ferran Sors (Barcelona, 1778 – París, 1839) se interesó por la guitarra, esta era poco más que un instrumento popular y pocos compositores “serios” le habían dedicado su tiempo. Sor contribuyó a dignificarla y convertirla, de hecho, en un instrumento de concierto. Hoy se le conoce sobre todo por su relación con ella, como compositor, profesor e instrumentista, pero su corpus es bastante más amplio, e incluye óperas, ballets y, claro está, canciones. Como la que hoy nos ocupa, una de las “Doce seguidillas boleras” que Sor compuso hacia 1810.