A Barcelona no només hi ha les tres grans temporades musicals públiques (Liceu, L'Auditori i Palau), per sort tenim també iniciatives privades que de vegades es qualifiquen d'alternatives però a mi m'agrada més dir-ne complementàries, perquè no programen el mateix i perquè no es tracta de triar entre unes i d'altres. Fa unes setmanes tenia lloc una d'aquestes iniciatives, el festival d'òpera de petit format "Da Camera" (hereu del festival "Òpera de Butxaca"), i cap allà que vam anar a veure l'òpera de Leonard Bernstein Trouble in Tahiti. La sorpresa va ser que abans de l'òpera va haver una primera part de cançons, entre les quals dos cicles també de Bernstein que feia molt de temps que no escoltava: La bonne cuisine i I hate music; un amic em va animar a dedicar una entrada a les receptes (heu llegit bé: receptes) i aquí la tenim.
A l'entrada anterior tot just començàvem el tercer llibre d'Anys d'aprenentatge de Wilhelm Meister. Si recordeu, el primer transcorre a la ciutat natal de Wilhelm i ens parla de la seva relació amb Marianne; al segon Wilhelm fa un viatge de negocis i arriba a una petita ciutat on coneix Mignon, l'arpista i la colla de gent del teatre; al tercer tornem a canviar d'escenari i s'afegeixen nous personatges a la trama.
"Diuen que assolava els voltants de Montblanc un monstre ferotge i terrible que posseïa les facultats de caminar, volar i nedar, i tenia l'alè pudent, fins al punt que des de molt lluny, amb les seves alenades enverinava l'aire i produïa la mort de tots els qui el respiraven. Era l'estrall dels ramats i de les gents, i per tota aquella contrada regnava el terror més profund."
Com que a partir de demà, Dijous Sant, molts farem vacances, us deixo avui dimecres una entrada molt curteta. Això sí, la cançó és molt intensa. Us espero dimecres vinent per celebrar plegats Sant Jordi!
Fa gairebé dos anys vaig publicar una entrada al blog comentant el desert que era casa nostra pel que fa a la programació de lied. Per a la temporada 2012-2013 s'havien programat en total als tres principals auditoris ni més ni menys que tres recitals, cap d'ells al Liceu. Per a la temporada següent, és a dir, l'actual, es van recuperar els recitals al Liceu i se'n van programar quatre; per a la propera, la temporada 2014-2015, n'hi ha tres de programats. Seria per estar satisfet si no fos perquè els darrers dies, coincidint amb els recitals de Nina Stemme i Jonas Kaufmann en una mateixa setmana, he llegit a la premsa i les xarxes socials comentaris que suggerien que se suprimissin de la programació del Gran Teatre del Liceu els recitals de lied.